Bli en aktiv Moderat

Moderater är hoppfulla

Att bli medlem i Moderaterna innebär att du stödjer en politik som vill skapa ett samhälle där varje människa får utrymme att bestämma över sitt eget liv. Moderaterna är en idéburen organisation. Vår uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer. Vi vill hela tiden vara ett parti i förändring. Ett parti som lyssnar på samhällsproblemen, som tar tag i utmaningarna och som sätter resultatet för människor i centrum. Hör vad Lindhia i valberedningen har att säga:

Lindhia Petersson, V Harg

Vill du vara med och jobba för Moderaterna i Mjölby kommun? Kontakta ordf mats.allard@mjolbymoderaterna.se eller gruppledare lars-ake.pettersso@mjolbymoderaterna.se så kan vi lotsa dig in i den aktiva partigruppen. Är du medlem så är du alltid välkommen att deltaga i våra öppna aktiviteter!

Så här gör du:
Att bli medlem i Moderaterna första gången kostar 100 kronor. Därefter bestäms din årsavgift av den förening du tillhör.

Bli medlem via telefon:
Ring telefonnummer 0939-100 30 00
Enbart för nya medlemmar.

Varför ska jag vara medlem i Moderaterna?
Du brinner för samhällsfrågor och vill påverka! Du delar moderata värderingar, visioner och mål för hur landet, regionen och kommunen ska styras och organiseras.

Oavsett om du väljer att bli aktiv medlem eller stödjer oss med ditt medlemskap, så bidrar du till att förverkliga moderata visioner och ambitioner.

Ett medlemskap ger dig möjlighet att själv påverka vår politik men också vilka som ska företräda oss i kommun, region och riksdag.

Hur kan jag bidra utan att behöva vara med på en massa möten?
Det finns flera sätt att bidra till vår verksamhet – inte minst hjälpa till att sprida det moderata budskapet.

Det kan ske antingen genom att hjälpa till vid kampanjer på stan, dörrknackning, flygbladsutdelning men också genom att prata moderat politik med vänner, kollegor och bekanta.

Har du någon talang som du tror kan vara bra för oss så kan du också hjälpa oss genom den.

Kom också ihåg att du genom att vara medlem hjälper oss och vår verksamhet.

_ Du kan alltid göra skillnad!

Som medlem i Moderaterna väljer du själv hur mycket du vill engagera dig.

Oavsett om du väljer att bli politiskt aktiv eller om du med ditt medlemskap väljer att stödja vår politik blir du en del i att vända utvecklingen i Sverige. Du gör alltid skillnad.

Ett medlemskap kostar 100 kronor under det första året. Därefter en årsavgift på 250 kr.

Stöd vårt arbete för att Sverige ska bli ett friare, tryggare och mer rättvist land.

Swisha 100 kronor till 123 336 0070 eller använd QR-koden nedan, uppge ditt personnummer och e-postadress.

Du kan givetvis välja andra betalsätt genom att gå in på

MUF Är du under 30 år och vill bli medlem i MUF, klicka här

Så hanterar vi dina personuppgifter.